Insikter från IEP Summit: A Global Perspective

Av Kelly Mason, VD för Bounce Global

Maria Smith (grundare och kreativ chef för Bounce Global) och jag återvände nyligen från en upplysande två veckor lång resa genom USA och Storbritannien, där vi deltog i olika möten och deltog i IEP Summit 2024. Denna resa gav ovärderliga insikter i utmaningarna och möjligheter inom vår sektor, och jag skulle vilja dela några viktiga takeaways med dig.

Universella utmaningar inom sektorn

En av de mest slående insikterna från våra diskussioner och sessioner var att utmaningarna vi står inför i vår sektor är anmärkningsvärt lika, oavsett geografisk plats. Detta understryker vikten av globalt samarbete och gemensamma strategier för att hantera dessa problem effektivt.

Samarbetets kraft

Som sektor är det absolut nödvändigt att vi förenar våra ansträngningar för att lobba och informera regeringar om nödvändiga åtgärder för framgång. Kollektivt påverkansarbete kan driva på de policyförändringar som behövs för att skapa en mer stödjande miljö för vårt arbete. IEP-toppmötet skapade en miljö för likasinnade att träffas och dela idéer för framtida framgång inom sektorn.

Bibehålla personal: Ett globalt imperativ

Ett återkommande tema i våra diskussioner var behovet för leverantörer att granska sina interna processer och system för att förbättra bibehållandet av personal. Höga omsättningshastigheter är en global fråga som avsevärt hämmar en av våra största utmaningar – medarbetarnas engagemang. Om vi ​​kan behålla vår personal kan vi börja göra meningsfulla förbättringar på detta område.

Arbetsgivarengagemang och DES-reformer

I Australien lägger de nya DES-reformerna stor tonvikt på arbetsgivarengagemang. På samma sätt var detta ämne ett stort fokus i Storbritannien. Vid toppmötet ledde professor Jo Ingold FIEP CAHR en tankeväckande session med titeln “Building People’s Capability for the Future.” Hon betonade vikten av att engagera och stödja arbetsgivare mer effektivt i hela sektorn. Ett minnesvärt citat från en av paneldeltagarna var: “Människor köper av människor.”

Den mänskliga anslutningen

Arbetsgivare är mer intresserade av de relationer de bygger med dina frontlinjearbetare än i ditt företags namn. Det förtroende och den rapport som din personal skapar är avgörande för arbetsgivarengagemang. Det är den personliga kontakten och kvaliteten på tjänsten som tillhandahålls av dina medarbetare som verkligen betyder något.

Så här är en fråga för oss alla att fundera över:

Vad behöver du göra annorlunda, från och med idag, så att din personal är glad, mer engagerad och lojal mot din organisation?

Att reflektera över denna fråga och implementera genomförbara förändringar kan hjälpa oss att skapa en mer stabil och effektiv arbetsstyrka, vilket i slutändan leder till bättre arbetsgivarengagemang och framgång i vår sektor.

För att ta reda på mer om hur Bounce Global kan hjälpa till att få kontakt med oss ​​via vår webbplats www.bounceglobal.net eller kontakta mig direkt kelly@bounceglobal.net